Tuesday, January 22, 2013

Kenangan 7-7-2012 Selangor Muaythai Charity Challenge ke 4




Kali ni saya nak cerita pengalaman saya yang ke 4 pada 7-7-2012 di gelanggang pertarungan muaythai yang berlangsung di dewan muhibbah,taman bolton,Gombak . Game kali ni agak bangga sikitlah kan sebab saya MENANG..fuhh syukur alhamdulillah.dah 3 kali lawan kalah jer and kali ke 4 menang la pulak,rezeki serta hasil gigih training.Tapi mesti ada pihak akan cakap , Saya menang nasib jer sebab regu yang lawan dengan saya tu tak cukup training..Whatever it is,I DONT CARE sebab saya tahu saya lawan dengan penuh bermaruah.Kali ni saya lawan dengan orang yang bernama Jasin dari sitkrumat Muaythai camp di kelang yang menggunakan gelaran PUTERA MUAYTHAI berasal dari sabah ,! Beliau tidak pernah ada pengalaman berlawan atas gelanggang tapi punyai semangat fighter yang tinggi dan cool orangnya walau atas gelanggang dia agak attitude sikit hehehehe.Sepatutnya saya perlu lawan dengan fighter club dari sabah , tapi dengar kata mereka cedera semasa latihan dan hmmmm tu sebab kena lawan dengan jasin.Regu last minute jasin tu...tapi tak apalah,saya betul2 dah bersedia mahu lawan and kalau tak ada regu mesi bengang la kan...! dan dalam hati saya perlawanan kali ini AKU MESTI KENA MENANG...!! selaunya rasanya kalau orang lain 3 kali lawan and kalah berturut turut mesti give up sebab malu..but i dont care..KALAH MENANG tolak tepi,janji KITA CUBA hingga berjaya ..

Datanglah saya di tempat perlawanan waktu awal pagi dalam pukul 9 lebih macam tu untuk timbang berat and dah selesai timbang berat, apa lagi saya makanlah....Tapi saya hanya makan 3 biji telur setengah masak sebelum datang timbang berat and bila dah timbang saya makan nasi goreng kat gerai belakang dewan tu hanya 4 sudu sebab saya takut lambat hadam..Nanti tengah lawan termuntah pulak naya aku kan..Hehehehe wal hal saya regu ke 15 kalau tak silap.Saya ingatkan saya regu ke 5 macam tu..hehehe Saya lawan dalam waktu 3 ke 4 petang macam tu lah sebab mereka nak buat orang tertunggu tunggu sebab memang ramai yang ternanti nanti bila saya nak lawan sebab sayalah yang terlain antara yang lain hehehehe....saya jalan jer masuk gelanggang,punyalah menjerit and bergema satu dewan tu orang sorak dan berikan sokongan kat saya..terharu saya ..terima kasihla sangat2.,.

Diiringi oleh sahabat2 saya ke gelanggang perlawanan Awie tok seh fighter dari CTR 313 MUAYTHAI FIGHT CLUB,Sahabat saya dari KIRSTY MUAYTHAI FIGHT CLUB dan WAN CHEMPAKA SARI (KIRSTY MUAYTHAI FIGHT CLUB)




Bergema satu dewan tu , saya betul2 rasa syukur dan terharu diatas sokongan moral semua dan ia menambahkan semangat saya untuk berjaya dan kali ni saya memang cukup rehat semua tapi agak lapar heheh..but i know i can do it..dan lagi satu saya rasa amat gembira kerana pertama kalinya guru saya ada sekali,iaitu guru asal saya dan itu juga semangat kuat untuk saya menjadi juara kerana restunya bersama dan didepan mata saya,walaupun memang beliau restu sebelum ini tapi saya agak kecewa sebab dia tak dapat hadir sama atas sebab2 tertentu...



Guru asal saya yang saya panggil abang mie sedang mencabut mongkun dari kepala saya dengan membaca beberapa potong ayat suci ALLAH..



Anda saksikanlah video pertarungan saya yang ke 4 dibawah ini dengan mata kepala sendiri dan sumpah DEMI ALLAH saya bersa sangat lapar masa tu dan walaupun begitu ALHAMDULILLAH berbekalkan semangat ingin berjaya,saya kawal minda saya sehingga saya bergelar juara akhirnya dan saya lawan habis habisan dan saya tetap dengan prinsip saya KEBERANIAN LEBIH PENTING DARI KEMENANGAN.



Mazli ( Kirsty Muaythai fight club) , Awie Tok Seh ( Official FB :CTR 313 Muaythai Fight Club,) , Wan Chempaka Sari ( Kirsty Muaythai Fight Club) yang menjadi Corner Man saya





Gambar pertarungan di atas hasil dari Mr Azizan CM



Sumber2 diatas itu ialah dari Keluaran Majalah Seni Beladiri Keluaran september 2012 ...dan Alhamdulillah saya syukur sangat2 kali ini saya berjaya dan hadiah telah disampaikan oleh paduka kekanda saya sendiri Iaitu Yang Amat Mulia Raja Saidatul Mardiah a.k.a. Ku Diah Bt Almarhum Sultan Idris Shah ( Official FB : Raja Mardiah Idris )

Ku Diah yang selalu berikan sokongan dan dorongan kepada saya . Selalu berada disisi saya apabila saya menghadiri perlawanan penting.
Alhamdulillah,Akhirnya saya memliki PIALA JUARA tapi ini bukan perjuangan terakhir .Saya akan kembali bertarung lagi.


TERIMA KASIH TAK TERHINGGA KEPADA GURU PERTAMA SAYA DAN JUGA AHLI2 KELUARGA KIRSTY MUAYTHAI FIGHT CLUB KERANA MENDIDIK SAYA HINGGA BERGELAR JUARA......JUGA PENDUDUK KAMPUNG KELANG GATE DAN KELUARGA ANGKAT SAYA DI TAMAN MELAWATI..I LOVE YOU GUYS SO MUCH AND ALSO RAKYAT2 JELATA SERTA SAHABAT2 YANG BAIK...ALLAH HU AKHBAR

2 comments: