Thursday, January 17, 2013

Datuk Seri Ong Tee Keat dipilih sebagai Pengerusi Majlis Pendekar Malaysia ?





Sebelum saya mulakan apa apa,saya tidak berniat nak burukkan sesiapa cuma pelik dan hairan sahaja.Saya bukanla ahli fanatik parti politik mana mana sebab saya NEUTRAL.Persolannya Kenapa pilih Datuk Seri Ong ? Apa yang beliau tahu pasal Pendekar dan Silat ? Memangla maksud pendekar tu dalam bahasa inggeris ialah FIGHTER atauWARRIOR dan juga silat memang boleh dipelajari oleh semua jenis agama dan bangsa,Masalahnya sekarang Majoriti MAJLIS PENDEKAR MALAYSIA tu kan semuanya melayu islam ? dan sah sah ia secara autonyer akan melibatkan unusr keagamaan.



Contoh :Selalunya pengerusi MAJLIS dalam sesuatu majlis akan mulakan majlis itu dengan UPACARA DOA SELAMAT.Kalau Datuk Seri disitu,beliau nak mulakan baca doa apa yer yang majoritinya orang ISLAM ????? Oh tunggu dulu...SAYA BUKAN RACIST yer ...Ini tiada kena  mengena dengan unsur racist...1Malaysia tu satu Malaysia jugak my dear..AGAMA TETAP AGAMA,ADAT TETAP ADAT ....Mana ada agama 1MALAYSIA ??? Betul tak ? diharap pihak yang bertanggungjawab itu dapat menerangkan kepada kita semua motif,tujuan dan alasan yang boleh diterima pakai atau logik untuk keputusan mereka itu.Saya sangat CURIOUS..

KuEss Idris a.k.a. Royal Beauty Boxer
(Official FB : KuEss Idris)
(Official Twitter : @KuEss_RBB)




No comments:

Post a Comment